Hirdetés

"Visszacsináltuk!" Mostantól megint szabad pályát jelez a zöld fény a Csorna - Pápa szakaszon közlek


Éles füttyjelzéssel üdvözölte a kis piros az állomáson várakozó lelkes embereket, és lassan, de magabiztosan begördült a síneken, hiszen csukott szemmel is idetalált volna. Ezt a napot biztos nem felejtik el sem az utazók, sem a szerelvény, feltéve, ha lenne lelke, mint ahogy híján voltak ennek az őt megszüntető, magasból intézkedő kormányszervek.
Valóságos tömeg szállt le a rövidke vonatról, s hogy hányan érkeztek a protokoll kedvéért, majd a mindennapi közlekedés megválaszolja, mindenesetre most érdemes volt elindítani a járatot, és a későbbi kihasználtság miatt sem aggódnak az érintettek. Iskolakezdésre még ennél is jobb menetrendet fognak bevezetni - nyugtatta az utasokat Fónagy János államtitkár, mert ő is most szállt le a motorvonatról. Az észak-magyarországiaknak kicsit több türelemre van szükségük, mert a vízkárok miatt pár hetet késik a tervezett két szakasz megnyitása. Fónagy elmondta, hogy a megfelelő műszaki állapoton és a forgalmi adatokon túl az itt élők állhatatossága is hozzájárult a Pápa - Szany - Rábaszentandrás - Csorna megállóhelyek közt közlekedő jármű újraindításához.
Gyopáros Alpár országgyűlési képviselő szintén a menetrend jelentőségéről beszélt. 2007-ig ugyanis nem volt probléma az utasforgalommal, mert addig figyelembe vették a csatlakozásokat, s csak miután felborult az indulási idő, szoktak le a vonatról az ingázók. A vasúti pálya és a szerelvény műszaki állapota kiváló, csupán a kiszolgáló épületeket kell felújítani - jegyezte meg a képviselő, majd hozzátette: ebben partnerek az érintett települések.
A 19.század utolsó harmadában Csorna fejlődését az is nagymértékben elősegítette, hogy közlekedési csomóponttá vált a település - jegyezte meg a város polgármestere. Öt irányból érkeztek, illetve mentek innen vonatok: Pozsonyba, Sopronba, Szombathelyre, Pápára, illetve Győrbe - folytatta hozzászólását dr. Turi György. Elmondta továbbá, hogy az érintett települések vezetői számtalan egyeztetésen vannak túl, de megérte az erőkifejtés, mert sikerült visszaállíttatni a személyforgalmat. Ha emiatt csupán napi két-három autóval kevesebb jár az utakon, már akkor is jól jártak az itt élők - érvelt a polgármester.
A rábacsanaki születésű Nagy Tamás nosztalgiázni jött a vasútállomásra, hiszen ifjabb korában ezzel a vonattal közlekedett falujából a pápai ipari iskolába. Diáktársaival a tanulókocsi feliratú utolsó vagonban gyülekeztek. Heti két alkalommal utaztak a délután kezdődő órákra, az este hét húszkor induló kis pirossal pedig hazaérkeztek. Kellemes baráti közösséget alakítottak ki a velük együtt ingázó egyedi,  rábapordányi és szanyi fiatalokkal. Nagy Tamás szerette volna még egyszer megtenni a vonattal az ismerős utat.

- Úgy gondolom, hogy a mai napon a polgári kormány által megfogalmazott ígéretekből egy újra teljesül. Az elmúlt nyolc évben sajnos országunkra és régiónkra is káros hatást kifejtő szocialista kormány újabb hibáját sikerült kijavítani - mondta Katona Lajos, kameránk elé tévedő utas. A nyilatkozó közölte: szerinte a munkába járás, és általában véve az élethez való jog javul azáltal, hogy Csorna és Pápa között ismét jár a vonat. Elhibázott döntés helyrehozatalának tekinti a mostani intézkedést, és örömöt jelent számára, hogy a régió visszakapcsolódhat az ország vérkeringésébe.

 

Beküldés dátuma: 2010. 07. 14.

Kapcsolódó hírek

További hírek

Hirdetés