Aktuális televízió, újság, rádió és internetes hirdetési ajánlatunk Megnézem
Hallgasd a Rábaköz Rádiót online a weboldalunkon!
Hirdetés

"Y" generáció - a fogyasztói társadalom és az információ-technológia nemzedéke

A munka világában újonnan megjelenő  korosztályra vonatkozó megfigyeléseit, felgyülemlett ismereteit és klinikai munkája során szerzett tapasztalatait összegezte az Y generáció című kötetében, ezenkívül a szerző vallja, hogy a pszichológusnak sem árt tisztáznia magában, hogy milyen az a környezet, amelyben él. Nem kell szülőnek vagy pedagógusnak lenni ahhoz, hogy valakit megérintsen ez a téma, - mondta a csornai könyvtárban rendezett találkozón - hiszen sokkal többről van szó, mint egyszerű generációs különbség. Az információ-technológia korában felnövő kamaszok előtt feltárul a  virtuális világ, amelyben a ténylegesen megélt mindennapok mellett megjelenik az  online személyiség. Tari Annamária szerint ha a fiatalok jól érzik magukat a bőrükben, akkor szüleiknél is sokkal többre képesek, ismerik az önérvényesítési lehetőségeket, és tudnak magukra vigyázni. Annak ellenére, hogy ők nem éltek át nagy világégéseket, háborúkat, mégis nehezebb korszakban nőnek fel, mint elődeik, mert a hirtelen rájuk szakadt nagy szabadság számos veszélyt hordozhat. A “mindent lehet” periódusban sokkal tudatosabbnak kell lenniük, hogy ne kerüljenek bajba, ezért az Y generáció című könyv a húszas éveiben járó ifjúságot célozta meg elsősorban, de a szülőknek, tanároknak is sok hasznos ismeretet tartogat. A pszichológus a kommunikáció általános leépülését látja, és úgy véli, egyre nagyobb a szakadék az egymást követő  generációk között. Könyvével többek között ezeket szeretné enyhíteni, hogy a szülők is legyenek tisztában szerepükkel, hiszen ők  olyan bevándorlók, akik sosem lehetnek bennszülöttek az internet világában. A kereskedelmi csatornákon szocializálódott nemzedék klippszerűen fogja fel az eseményeket, a hirtelen felvillanásokat pedig már nem éli át mélyen, ami olvasási és szövegértési nehézségeket okoz az iskolában. A képi világ erősödése, a vizualizáció oda vezet, hogy egyre kevesebbet beszélgetünk és a személyes kontaktust a számítógépes közléssel váltjuk fel, melynek hosszabb távon előnytelen következményei lesznek.
Beküldés dátuma: 2011. 01. 19.

Kapcsolódó hírek

További hírek