Aktuális televízió, újság, rádió és internetes hirdetési ajánlatunk Megnézem
Hallgasd a Rábaköz Rádiót online a weboldalunkon!
Hirdetés

200 kilométer felett meg kell ragadni a kormányt!

Axnix Balázs haveri körében szinte mindenki motorozott, így 2000-ben beszerezte első kétkerekűjét, a Sepia ZZ-t, majd átült az Aprilia RS 50-re, azt pedig a  Cagiva Mito 125-re cserélte. A Suzuki Bandit 250-est a még komolyabb Kawasaki Ninja 636R követte. Balázs 2007-ben utóbbi járművét összetörte, és több év kihagyás után, idén szerezte be mostani motorját, a Suzuki GSX-R-t. A 163 LE-s, 2004-es évjáratú 1000 cm3-s gyorsasági jármű négyütemű, négyhengeres kivitelben készült, és 300 km/óra végsebességre képes. – Ez már nem kis motor! - tette hozzá a tulajdonos, aki ritkán száguldozik 200 km-rel lakott településen, mert a városlakókat irritálja a nagy sebesség, és rövid idő alatt kiutálják onnan, valamint a rendőrök sem biztos, hogy megdicsérik érte. A fiatalember, becenevén Toca azért ismer néhány olyan útszakaszt, ahol lehet hasítani, de szerinte tavasszal az autósok még nincsenek rájuk felkészülve. Balázs amikor néhány éve elcsúszott a motorjával, szerencsére 40-es sebességgel haladt, így megúszta a nagyobb balesetet. Kedvelt szakaszai a Balaton környékén, valamint Sopron fele és Ausztriában vannak. A fiúnak hihetetlen élményt jelent ilyen motoron ülni, de azzal tisztában van, hogy ő egyelőre csak szeretné uralni a járműben  rejlő hatalmas erőt. Hogy meddig fog hódolni szenvedélyének, szerinte nem csak rajta fog múlni, mert elhatározását több minden befolyásolja: az anyagiak,  a barátok, a család, tehát felelősségteljesen átgondolja.

Nagy Balázs
mindössze kilencéves volt, amikor először ült motorra, de nála az igazi nagy áttörés akkor következett be, amikor 2000-ben megszerezte jogosítványát. Előző járművéhez képest jelentős változást hozott, hogy a 280 km/órás végsebességű kétkerekűjével mehetett az úton. Szinte az összes kategóriát kipróbálta, és neki a japán motorok váltak be a legjobban. Jelenleg a Suzuki GSX-R 1000-es K3-as szériáját használja, mely a maga 163 LE-jével a több mint 300 km/órára is képes. “Berg” (közvetlen ismerősei így szólítják) ennél feljebb már nem szeretne menni, vagyis még komolyabb motort venni, mert mint mondta: “Élni szeretnék sokáig!”. A személygépkocsi és a motor közötti sebességkülönbség igen jelentős, és szerinte nem nagyon figyelnek rájuk az autósok.

Németh Dánielt hároméves korában “fertőzték meg” a lóerők, mert édesapja ekkor ültette fel először a megfelelő méretű kétkerekűre. Ahogy nőtt a gyermek, úgy emelkedett a hengerűrtartalom: az 50 cm3-s után jött a 125-ös, a 250-es, ezt követte a 600-as és 900-as, majd 1000-es kategória. “Higanynak”, mert a legtöbben így ismerik, hobbija a száguldozás, a versenyszerű motorozás már nagyon sokba kerül. A sebesség kordában tartása mellett a legfontosabb a forgalomban való közlekedés és alkalmazkodás az autósokhoz. A motorosoknak néhány másodperc alatt kell dönteniük a manőverekről, mert hamar bekövetkezik a baleset. Dániel a Pannónia Ring nyílt napjain szokta felpörgetni a motort, mert a versenypályán lehet csak igazán kipróbálni, hogy mit tudnak ezek a nagy gépek. Mindenesetre a 160 kg tömegű 1000-es GSX-R-jét 2006-ban gyártották, és a 190 LE-vel  bőven a 300 km/óra feletti végsebességre képes. Amikor csapatban indulnak, nagyon előjön, hogy kinek mit bír a motorja, főleg, ha a felső határt feszegetik – mesélte a kapuvári fiatalember, aki tisztában van a felelősségükkel, ezért közúton nem használja ki a gép maximális kapacitását. A berendezés karbantartásáról néha a tulajdonos gondoskodik, de sokan inkább szakszervizre bízzák.
Beküldés dátuma: 2012. 05. 09.

Kapcsolódó hírek

További hírek

Hirdetés