Aktuális televízió, újság, rádió és internetes hirdetési ajánlatunk Megnézem
Hallgasd a Rábaköz Rádiót online a weboldalunkon!
Hirdetés

A hőszolgáltató gondos gazda módjára ügyel az energiára

Az energia sokba kerül, ezért nagyon oda kell rá figyelni. Mióta Kapuváron is bevezették a lakásonkénti egyedi mérést, mindenkinek szíve joga eldönteni, hogy mennyit áldoz a melegre. Az ablakon kiengedett hőenergia felesleges pazarlás, sőt egyenesen bűn – mondta a hőszolgáltató vezetője.

Pászli Tibor legfontosabb feladatának tekinti a távhő zökkenőmentes és gazdaságos üzemeltetését. A négy kazánházzal és a városi hálózattal működő rendszerben – a kisebb üzemzavaroktól eltekintve – az elmúlt fél évben sem volt probléma. A lakosságtól is csak néhány észrevételt fogadtak a fűtési szezonban. A kapuvári hőszolgáltató ügyfélköre (intézményekkel együtt több mint háromszáz) se nem nőtt, se nem csökkent az elmúlt időszakban.
Hivatalosan április 15-ig tart a fűtési szezon, de a cég felkészült a hirtelen időjárás változásra, tehát ha a lakosság ezután is kéri a szolgáltatást, bármikor üzembe tudják helyezni a rendszert.
– A mostani elszámolás igazságos, mert a mérés alapján kell mindenkinek fizetni – mondta Pászli Tibor. Hozzátette: A lakosság zömének megfelel a költséghatékony módszer, és fázniuk sem kell. Az intézményektől néhány napos csúszással, de beérkezik a szolgáltatás díja, a civil lakosság körében viszont már behajtót is kellett alkalmazni.

Pászli Tibor cáfolta azt a megyében megjelent fals híradást, amely szerint direkt árasztják meleggel a fogyasztókat, hogy minél több bevételük legyen:
– A távhőszolgáltatónak semmilyen érdeke nem fűződik ahhoz, hogy a megvásárolt primer (elsődleges) energiát feleslegesen a lakásokba juttassa. Sőt szakmai kötelessége, hogy csak annyit fűtsön, amennyi indokolt, természetesen a lakosság igényének maximális figyelembevétele mellett.
A cég is úgy vásárolja az ún. primer vagy elsődleges energiát, vagyis a villanyt, a gázt és a vizet, melyekből hőt állít elő, de a primer energia árát az állam erősen támogatja, tehát a hőszolgáltatónak nem érdeke a további haszonszerzés – magyarázta tovább a szakember. Ha esetleg hiány keletkezne a gazdálkodásukban, akkor meg az önkormányzat pótolja a kieső összeget, hiszen a város cégeként működnek. Az ablakon kiengedett hőenergia felesleges pazarlás, sőt egyenesen bűn – mondta Pászli Tibor. A takarékoskodás a szolgáltatás igénybe vevők és a szolgáltatást nyújtó cég közös feladata.
A hőszolgáltató műszaki felkészültsége évről évre fejlődik, ami persze lehetne gyorsabb ütemű, de mint oly sok minden, ezt is csak pénz kérdése. Inkább több kisebb kazánt helyeztek üzembe, mint egy nagyot, mert ezek összehangolásával jobban meg tudják oldani az átmeneti időszakban a megfelelő hőmérséklet biztosítását.
– Az üzemi elosztás a mi feladatunk, és gondos gazdaként próbálunk ennek megfelelni. Nincs más járható út. Az energia drága, amelyet elpazarolni nem lehet.
A hőszolgáltató ügyfélszolgálati irodája fogadja emberek jelzéseit, de a lakótömbök közös képviselőivel is szoros a kapcsolat, tehát jó az együttműködés a lakossággal.

Beküldés dátuma: 2015. 04. 22.

Kapcsolódó hírek

További hírek

Hirdetés