A Magyar Közút Nonprofit Zrt. Győr-Moson-Sopron Megyei Igazgatósága mind az öt telephelyén megtartotta szokásos téli szezon előtti gépszemléjét. A csornai üzemmérnökségen a mindenkori időjárástól függően helyezik készenlétbe az erőgépeket.
Magyar Közút Nonprofit Zrt. Csornai Telephelyén időben megkezdték a téli felkészülést. Amennyiben tartósan fagypont körüli lesz a nappali hőmérséklet, elsősorban a dolgozóiknak kell alkalmazkodniuk a megváltozott körülményekhez, ugyanakkor a gépparkot is alaposan át kell nézniük. A hóekével és sószóróval felszerelt tehergépkocsik „bevetésre” készen várakoznak a cég csornai telephelyén.
– A gépek ellátják a város és a régió gyorsforgalmi és egyéb útjainak téli takarítását, síktalanítását is. Csorna és környéke jelentős úthálózattal bővült az elmúlt időszakban, amihez igazodik a csornai telephely gépállománya is – tájékoztatta televíziónkat Szabó Bernát megyei üzemeltetési és fenntartási osztályvezető. Elmondta azt is, hogy amennyiben szükséges, saját gépeik mellett bérelt járműveket is használnak, továbbá a környékbeli gazdáktól is elkérik a traktorokat, erőgépeket és hóekékkel felszerelhető tehergépkocsikat. Ha a hajnali órákban fagypont közeli hőmérséklet várható, érvénybe lép a kettes fokozatú készültség, ami azt jelenti, hogy részleges vagy teljes síkosságmentesítést kell végezniük.
A Magyar Közút Zrt. megyénk 1770 kilométer hosszú állami úthálózatának karbantartásáért felel, ami mérnökségenként 350 - 500 km-es úthálózatot jelent. Ebbe beletartoznak a legnagyobb forgalmú főutak, valamint a kisebb forgalmat lebonyolító bekötőutak is.
– Az időjárási előrejelzések alapján tartjuk készenlétben erőinket, de ha kedvezőbbre fordul a hőmérséklet, más munkálatoknak is eleget teszünk. Természetesen, amennyiben a helyzet azt követeli, teljes erővel az utak járhatóságán dolgozunk – fogalmazott a szakember.
A téli beavatkozási rendszernek megfelelően először a magasabb rendű utakra vonulnak ki a gépekkel, majd a munka befejeztével térnek rá a kisebb forgalmú szakaszokra. A téli időszakban leggyakrabban a szórósót használják, ezért a csornai mérnökségen feltöltötték a tárolókat, és ha menet közben több fogy belőle, pótolják a hiányokat. A száraz só mellett nedvesítő oldatot juttatnak az utakra, hogy erősebben tapadjon a szóróanyag.
A közút akkora gépparkkal rendelkezik, mely egy átlagos téli időjárás kezelésére elegendő, de ha zordabbá válnak a körülmények – figyelembe véve a berendezések esetleges meghibásodását –, szerződő partnereiktől veszik igénybe a járműveket és az eszközöket.
A csornai Csukás végzős tanulóinak nem kell azon aggódniuk, hogy hol fognak elhelyezkedni, mert mire befejezik az iskolát, már mindenkinek van munkahelye, sőt a cégek és vállalkozások folyamatosan keresik a jól képzett, kezdő szakembereket.
A csornai Csukás végzős tanulóinak nem kell azon aggódniuk, hogy hol fognak elhelyezkedni, mert mire befejezik az iskolát, már mindenkinek van munkahelye, sőt a cégek és vállalkozások folyamatosan keresik a jól képzett, kezdő szakembereket.
– Nagyon jó érzés volt, amikor az intézmény előtti terület megtelt emberekkel, gyerekekkel, akik vidáman szórakoztak – mondta Rácz Árpádné Beledi Egyesített Szociális Központ idei gyermeknapjáról, amit eredetileg a pünkösdi fesztivállal egy időben szerettek volna megtartani, de a zsúfoltság, a programok torlódása miatt előrehozták egy héttel.
Csitei Gábor büszkén beszélt arról, hogy több olyan tapasztalt táncosuk van, aki öt-hat éves korában kezdte náluk a néptánctanulást és azóta is a felnőtt csapatot erősíti.
Ha elkészül valahol az úttest és kerékpárút, a helyzet is úgy kívánja, hogy a járdát is rendbe tegyék – nyilatkozta Major Jenő a Rábaközi Televíziónak.
A Beledi Delta Testépítő Klub tagsága egyfajta íratlan szabályként fogalmazta meg, hogy már az elejétől fogva régi ismerősként fogadják a hozzájuk betérő sportolókat, legyen az teljesen kezdő vagy profi.