Aktuális televízió, újság, rádió és internetes hirdetési ajánlatunk Megnézem
Hallgasd a Rábaköz Rádiót online a weboldalunkon!
Hirdetés

A lakók a felújított Toldi utcának örülnek, de elborzasztja őket az árokrendszer

A 2010 márciusában  megkezdett beruházás a Magyar Aszfalt Kft. kivitelezésében a jelzett határidőre elkészült. A csornai önkormányzat több mint 71 millió forint vissza nem térítendő támogatásban részesült az Új Magyarország Fejlesztési Terv Nyugat-dunántúli Operatív Programjának “Belterületi utak fejlesztése” elnevezésű konstrukció keretén belül. A felújított Toldi utca kelet-nyugati irányban köti össze az ugyancsak gyűjtőszakasznak számító Szeder és Jázmin utcákat. A korábbi, szabályozatlan, ezért balesetveszélyes háromágú csomópont átépítésével gyorsabban és biztonságosabban közelíthető meg a 85-ös számú főút Sopron irányába. A kivitelező időközben – külön szerződéssel, de még a projekt részeként –  pótmunkával megépítette a Toldi és a Szeder utca csapadékvíz-elvezető rendszerét is, amelyre az egyre nagyobb területeket érintő belvíz miatt lett szükség. – Csorna városát a 85. és 86-os számú főút hatalmas járműforgalma terheli, amit az elkerülő út – évek óta húzódó – megépítése tudna  megszüntetni. Bízunk abban, hogy az elkerülő a hosszú várakozás után, 2014-re elkészül, mellyel városunk élete normalizálódhat – mondta dr. Turi György polgármester az uniós beruházás projektzáró rendezvényén.
– A Toldi utca vízelvezetésére íme, a következő megoldás született, mint amit ragyogóan lehet látni a televízióban is. Ez csodálatos lett volna, több száz évvel ezelőtt, a labanckorszakban vizes várárokként. Semmiféle lakossági egyeztetés nem történt, mielőtt hevenyészett módon elhatározta a polgármester hivatal, hogy megoldja a Toldi utca vízelvezetését – zsörtölődött Németh László, aki nemcsak kritizálta ezt a fajta megoldást, de több mint harminc éves építészmérnöki gyakorlattal a háta mögött – vélekedése szerint – jóval költségtakarékosabb megoldást javasolt a polgármesteri hivatalnak, viszont a döntéshozók erre nem voltak kíváncsiak. A lakók az útnak örülnek, de elborzasztja őket az árokrendszer, mely szerintük nem fogja betölteni funkcióját. – A Várnai utca végénél majdnem egy méterrel mélyebb a folyás feneke, mint a folytatandó árok, amit legalább öt kilométer hosszan majd ki kell mélyíteni, hogy egyáltalán valami vizet levihessen – fogalmazott a Toldi utca lakója.  Az errefelé élők attól tartanak, hogy az elvezető csak vízgyűjtőként fog működni, ezért egy újabb büdös árokkal lettek gazdagabbak. – Nem tudom, szabad-e ilyet mondanom, de a polgármester úrról el lehetne nevezni a következő századoknak, intő példaként, hogy kinek az ötleteként jött létre ez az árok, ami azonkívül, hogy pocsolya lesz, emberek fognak belecsúszni – folytatta Németh László, aki szerint szokatlan formában építették meg a mélyedést. – Majdnem Kis-Rába méretű! Megirigyeltük Kapuvártól a dicsőséget, és legalább egy árkunk legyen, hasonlóan, mint náluk az élő vízfolyás? Mikor a város déli oldaláról idevezették az összes csapadékvizet, most ezzel akarják megoldani hegynek, dombnak felvezetve?  Nem fog menni, mert a víz “ismeri” a törvényszerűségeket, nem úgy, mint egyes, magukat felelős beosztásúnak gondoló emberek! – fejezte ki nemtetszését a nyilatkozó. Hozzátette: a polgármester urat kértem az árokásás megindítása előtt, hogy jöjjön ki. – Titokban jött ki, és intézkedett. A Magyar Köztársaság törvényeivel ellentétesen magánterületre a polgármester úrnak joga volt beljebb helyeztetni másfél méterrel az árkot? – tette fel a kérdést Németh László, aki életveszélyesnek és förmedvénynek nevezte az árkot, mely szerinte évtizedekre, sőt, évszázadokra meghatározza Csorna északnyugati részének fejlődését, de úgy gondolja, már korábban is bajok lesznek, mert a téli útviszonyok mellett bele fognak csúszni a járművek, mert a tervtől eltérően alakították ki az árok falát – állítja a szakember.
A lakossági panaszt követően felhívtuk dr. Turi György polgármestert, aki megkeresésünkre így reagált: Ezzel a témával nem óhajtok foglalkozni.
Beküldés dátuma: 2011. 10. 05.

Kapcsolódó hírek

További hírek

Hirdetés