Szeptember végén kezdik meg az elsősök a betűkkel és a számokkal való ismerkedést, de előtte sok hasznos gyakorlati ismeretet szerezhetnek tanáraiktól. A nagyobb gyerekek a nyári élmények felidézése után hamar megkezdik a tényleges munkát.
 Régi hagyomány a Kapuvári Katolikus Iskolaközpontban, hogy a leendő elsősöket és szüleiket tanévkezdés előtt behívják az intézménybe, ahol azzal a céllal vezetik körbe őket, hogy ismerjék meg a tanítókat és az iskola többi dolgozóját. – A két délelőtt nagyon jó alkalom arra is, hogy felfedezzék az épületet – fogalmazott Némethné Ács Anita. A szülői értekezleten ellátták praktikus tanácsokkal a szülőket, miközben játékos foglalkozáson vettek részt a gyerekek. A Szent Anna-templomban elpróbálták a tanévnyitóra megtanult verseket és meglátogatták a Dr. Barsi Ernő Alapfokú Művészeti Iskolát.
Régi hagyomány a Kapuvári Katolikus Iskolaközpontban, hogy a leendő elsősöket és szüleiket tanévkezdés előtt behívják az intézménybe, ahol azzal a céllal vezetik körbe őket, hogy ismerjék meg a tanítókat és az iskola többi dolgozóját. – A két délelőtt nagyon jó alkalom arra is, hogy felfedezzék az épületet – fogalmazott Némethné Ács Anita. A szülői értekezleten ellátták praktikus tanácsokkal a szülőket, miközben játékos foglalkozáson vettek részt a gyerekek. A Szent Anna-templomban elpróbálták a tanévnyitóra megtanult verseket és meglátogatták a Dr. Barsi Ernő Alapfokú Művészeti Iskolát. 
Az igazgatóhelyettes szerint a gólyatábor legnagyobb előnye, hogy megkönnyíti az óvodából iskolába való átmenetet és már ebben a két napban összekovácsolódnak a gyerekek, megszokják egymást társaságát
A tanulók az első becsengetés után megbeszélték nyári élményeiket, a kiselsősöket pedig három-négy hetes előkészítő időszak várja. A tanító nénik matematikából és magyarból is bevezetik őket a tanulás világába és megmutatják nekik, hogy miből fognak tanulni. Mire szeptember végén megkezdik a betűk és a számok tanulását, sok praktikus dologgal is tisztában lesznek.
A kapuvári Páli Szent Vince Katolikus Gimnázium, Általános Iskola és Óvodában több éve főállású gyógypedagógus segíti az intézmény munkáját Koloszár Bernadett személyében. Tanulást segítő óráin egyesével foglalkozik azokkal a gyerekekkel, akik nehezebben birkóznak meg az elvárásokkal. Előfordulhat, hogy néhányan lassabban haladnak a tananyaggal, vagy egy-egy tárgy elsajátítása jelent nekik nagyobb kihívást. A szakember alapozó mozgásterápiát tart az óvodásoknak és az alsósoknak. – Nagyon örülünk, hogy az idei évtől sikerült kialakítani egy teljesen különálló fejlesztőszobát, ahol nagyon
– Nagyon örülünk, hogy az idei évtől sikerült kialakítani egy teljesen különálló fejlesztőszobát, ahol nagyon jó fejlesztőeszközök állnak a rendelkezésre. Óvodától egészen a 12. évfolyamig igénybe vehetik a gyerekek. Az alsó tagozaton kiemelten fontos, hogy amikor megérkeznek hozzánk az elsősök, a képességek kötelező Diagnosztikus fejlődésvizsgáló rendszer (Difer) alkalmazása mellett a logopédiai mérést is elvégezzük, illetve gyógypedagógusunk ennél szélesebb körű felmérést is végez – fogalmazott Némethné Ács Anita. Az eredményeket természetesen ismertetik a szülőkkel is már az első fogadóórán.
 jó fejlesztőeszközök állnak a rendelkezésre. Óvodától egészen a 12. évfolyamig igénybe vehetik a gyerekek. Az alsó tagozaton kiemelten fontos, hogy amikor megérkeznek hozzánk az elsősök, a képességek kötelező Diagnosztikus fejlődésvizsgáló rendszer (Difer) alkalmazása mellett a logopédiai mérést is elvégezzük, illetve gyógypedagógusunk ennél szélesebb körű felmérést is végez – fogalmazott Némethné Ács Anita. Az eredményeket természetesen ismertetik a szülőkkel is már az első fogadóórán.
– Emellett megemlíteném, hogy az idei tanévtől az alsó és felső tagozaton támogatópedagógiai asszisztensünk is van főállásban. A felsőben inkább tanulószobában és az étkeztetésben és ügyeletben vesz részt, alsó tagozaton pedig a tanító nénik munkáját segíti, hiszen 204-re nőtt az alsósok létszáma – tette hozzá az igazgatóhelyettes. Elmondta, hogy több osztályban elérték a 28 fős létszámot, így sok szempontból szükség lehet a pedagógiai asszisztensek segítségére. 
Annál könnyebb közbeavatkozni, ha minél korábban kiderül a gyermekekről, hogy tanulási problémájuk van, vagy esetleg valamilyen készségük, képességük nem működik megfelelően.
A főállású gyógypedagógus teljes együttműködésben dolgozhat a tanítókkal akár preventív, akár terápiás jelleggel.
– Különböző részképesség problémákat mérünk, a Diferrel pedig kiszűrhetők a tanulási zavarral küzdő gyerekek. Amennyiben beigazolódik, azonnal tudunk rajtuk segíteni. A szülőknek javasoljuk, hogy fogadják el a felajánlott fejlesztést, mert ezáltal nekik is könnyebb lesz gyermekükkel foglalkozni az otthoni környezetben – jegyezte meg Koloszár Bernadett. Jóval később, felsőben is előfordulnak hasonló, olvasással-írással kapcsolatos problémák, diszkalkulia, diszlexia, diszgráfia vagy tanulási nehézségek, tehát bármely életkorban szükség lehet a segítségre. 
– Nagy lehetőség, hogy kapam egy teljesen felszerelt termet, ahol fejleszthetem a gyerekeket – mondta a gyógypedagógus.
 1956-os ünnepi megemlékezés Kapuváron
	1956-os ünnepi megemlékezés Kapuváron
	A szabadság nagyon nagy dolog. Olyan, mint az egészség, akkor vesszük észre, ha már nincs. Az 1956-os forradalom és szabadságharc hőseire, a szabadság és a nemzeti szuverenitás örök értékére, valamint a mártírokra emlékeztek Kapuváron, a Rábaközi Művelődési Központban.
 Ünnepi megemlékezés Csornán az 1956-os forradalom és szabadságharc évfordulója alkalmából
	Ünnepi megemlékezés Csornán az 1956-os forradalom és szabadságharc évfordulója alkalmából
	Csorna Város Önkormányzatának ünnepi megemlékezése fáklyás felvonulással vette kezdetét a városháza előtti térről.
 1956-os ünnepi megemlékezés Kapuváron
	1956-os ünnepi megemlékezés Kapuváron
	A szabadság nagyon nagy dolog. Olyan, mint az egészség, akkor vesszük észre, ha már nincs. Az 1956-os forradalom és szabadságharc hőseire, a szabadság és a nemzeti szuverenitás örök értékére, valamint a mártírokra emlékeztek Kapuváron, a Rábaközi Művelődési Központban.
 Az 1956-os forradalom és szabadságharc 69. évfordulójára emlékeztek Beleden
	Az 1956-os forradalom és szabadságharc 69. évfordulójára emlékeztek Beleden
	Tisztelet azoknak, akik 1956-ban felemelték a szavukat, és tisztelet azoknak is, akik ma is őrzik a szabadság lángját a lelkükben! Vannak napok, amelyek nem múlnak el.
 A csornai Arany János EGYMI-ben rendezték meg  a Magyar Diáksport Napja 2025-ös kiemelt programját
	A csornai Arany János EGYMI-ben rendezték meg  a Magyar Diáksport Napja 2025-ös kiemelt programját
	Az Aktív Iskola Program célja, hogy minél élménydúsabb legyen a mozgás a testnevelés órákon, sőt, ez még a mozgásában korlátozott tanulókra is vonatkozzon.
 Új épületszárnnyal bővült az Arany János utcai óvoda Kapuváron
	Új épületszárnnyal bővült az Arany János utcai óvoda Kapuváron
	Közel 400 millió forint vissza nem térítendő európai uniós támogatásban részesült Kapuvár Város Önkormányzata.