Mindennek megvan a maga oka, csak nem mindig tudjuk, hogy mi. A szakember nem készült gyógypedagógusnak, de valószínűnek tartja, hogy tudat alatt motiválták a körülmények, hiszen édesanyja és édesapja szintén megismerték a fogyatékos léttel járó nehézségeket, mert mindketten protézist viseltek, s haláluk óta Aranka saját otthonában segíti testvérének mindennapjait, akinek ugyancsak kijutott az egészségügyi problémákból.
Lechner Aranka több mint harminc éve kezdte a pályát az egykori kisegítő iskolában. Levelező tagozaton végezte el a gyógypedagógiai tanárképző főiskola oligofrén és szomatopedagógia szakát. Időközben továbbképezte magát, és megszerezte a korai fejlesztő, a mentálhigiénés és a pszichológus képesítést is. 2002-ben kinevezték a csornai Arany-iskola igazgatójának, mely pozícióját azóta is betölti. Az akkori integrációs törekvések miatt folyamatosan csökkent a gyógypedagógusi állás, ezért kollégáinak azt javasolta, hogy szerezzenek a nevelési tanácsadón belül jól hasznosítható újabb végzettséget.
A beszélgetőpartner leszögezte: hivatása sokban különbözik az általános pedagógiai módszerektől, és az orvosi szemlélettel átitatott ismeretek mellett számos latin kifejezéssel találkozott. Nem kis feladat a sérült emberek közösségbe való beilleszkedésének elősegítése. A hozzájuk járó gyerekek mire végeznek az iskolával, hasznos tagjai lesznek a társadalomnak, mert képzéseik is ennek megfelelően épülnek fel. Azoknak a szakértői bizottság elé vitt sajátos nevelési igényű fiataloknak, akik – a gyógypedagógiai képzés első éveiben szépen fejlődnek, de a szülők kérésére – átkerülnek a többségi tantervvel oktatott intézménybe, ritkábban tudják követni a sorsát.
Lechner Aranka a nemzetközi kapcsolatok ápolására elnyert pályázatok révén többször járt külföldön, ahol úgy tapasztalta, hogy összevonás gyanánt Európában sem olvasztották be a sérült gyerekeket a hagyományos általános iskolába, hanem állapotuknak megfelelően foglalkoznak velük. – Nagyon sok tervünk van. Talán a legfontosabb az a logopédiai osztály, amelyben normál általános iskolai tanterv szerint foglalkozunk a beszédhibás gyerekekkel – jegyezte meg az igazgató, aki hozzátette: szintén óriási hiánypótlás lesz a pályaválasztási tanácsadó, melynek szakembereit jelenleg is képezik, ezért ez a rákövetkező tanévben indul. A beilleszkedési, tanulási zavarral küzdő fiatalok ellátása sem teljesen ideális a környéken, ezért az Arany-iskolában várják az érintett tanulókat és szüleiket a mentálhigiénés foglalkozásokra. Továbbá a szakember rövid időn belül megoldást keres az iskolapszichológusi-hálózat kiépítésére.
Beküldés dátuma: 2011. 07. 27.
-
Idősek napi ünnepség Csornán
A fiatalabb nemzedékek feladata, hogy az időseknek olyan életkörülményeket biztosítsanak, melyek lehetővé teszik számukra az öregkorhoz méltó derűs életet, és nem csupán az idősek napján, hanem az év minden napján, mert megérdemlik azt a törődést, ami jár nekik.
-
Idősek napi ünnepség Csornán
A fiatalabb nemzedékek feladata, hogy az időseknek olyan életkörülményeket biztosítsanak, melyek lehetővé teszik számukra az öregkorhoz méltó derűs életet, és nem csupán az idősek napján, hanem az év minden napján, mert megérdemlik azt a törődést, ami jár nekik.
-
A harminc év alatt fogalommá vált Beleden a Delta Testépítő Klub
Eőry Jenő szerint a sportolóknak tudomásul kell venniük, hogy az emberi szervezet olyan, mint egy precízen felépített szerkezet, amit nem lehet átverni.
-
65 éve alakult a Csornai Bárdos Lajos Kórus
Fennállásának 65. évfordulója alkalmából idén nyáron jubileumi kórustalálkozót szervezett a Csornai Bárdos Kórus.
-
Az ősi magyar erőt testesíti meg a 100 éves kapuvári emlékmű
Kapuvár nagy napjának nevezte a korabeli országos sajtó az 1924. augusztus 15-én felavatott világháborús emlékmű leleplezését.
-
Pappné Kovács Piroska negyven évet töltött szép hivatásában
Pappné Kovács Piroska negyven évvel ezelőtt megszeppent gyerekekkel találkozott minden év szeptemberében, és ehhez képest ma sokkal öntudatosabb, bátrabbak és nyitottabbak a nebulók.