A kilenc ország részvételével megrendezett, két tanév alatt zajló projekt törökországi helyszínére a magyar tanárokkal és diákokkal egy időben érkezett az észt delegáció is, s valamennyien megtartották prezentációval kiegészített előadásukat. A csornai pedagógusok értékes tapasztalatokat szereztek az óvodás és iskolás korú siket gyermekek oktatásával foglalkozó, valamint társadalmi beilleszkedését segítő intézményben.
A szakmai konzultációk mellett igazi turisztikai paradicsomban látták vendégül a csornaiakat. 
A program részeként kétnapos kis-ázsiai rendezvényre látogatott az Arany iskola küldöttsége. A világörökség részeként jegyzett Cappadocia és Ankara a kis településről érkezett látogatóknak csodálatos élményt nyújtott. A török fővárosban az ország oktatásáért felelős politikus köszöntötte a rábaközi küldöttséget, de a gyerekek is alaposan felkészültek a fogadásukra.
Gönye Martin arról beszélt, hogy a török látogatás során tanáraik fordították angolra mondanivalójukat, s úgy kommunikáltak a külföldi diákokkal. A hallássérülteket oktató iskolában a jelbeszédből megtanultak néhány kifejezést. A fiút lenyűgözte a sok szép látvány, különösen Cappadocia földalatti városa, és az ott található alagútrendszer. – Aki még nem látta

Törökországot, az nem tudja, miről maradt le – lelkendezett a tanuló, aki ha tehetné, bármikor visszautazna.
Bogdán Amanda szívesen emlékezik a repülőtéren való fogadtatásukra. A tanuló mindegyik külföldi társával megtalálta a közös hangot, bár a nyelvi különbségek miatt nem volt egyszerű társalogni.
Az ismeretségek barátságokká alakultak át, ami a projektben részt vevő minden érintettnek sokat jelent.A projektzáró rendezvényt Spanyolországban tartották, amelyen a csornaiak nem vettek részt, hiszen az előző tanévben már jártak a katalán vidéken.
Lechner Aranka összességében eredményesnek nevezte a nemzetközi iskolai együttműködést, hiszen a tanároknak alkalmuk nyílt bepillantani a többi ország sérülésspecifikus területen végzett oktatási és nevelési gyakorlatába. Az Arany iskola már beadta pályázatát a következő projektre, melyen kevesebb nemzet szakembere vesz részt, ezért ezt valószínű könnyebb lesz összehangolni a különböző iskolák között, továbbá török kollégáikkal együtt szeretnének indulni a jövő februárban kiírásra kerülő Comenius-programra.
Beküldés dátuma: 2012. 07. 18.
-
Tatai Lajos igazi lokálpatriótaként támogatja szülővárosa szépülését
Beled utcáit járva több épület, közterületi alkotás is magán viseli Tatai Lajos kezemunkájának nyomát.
-
Tatai Lajos igazi lokálpatriótaként támogatja szülővárosa szépülését
Beled utcáit járva több épület, közterületi alkotás is magán viseli Tatai Lajos kezemunkájának nyomát.
-
A Csornai Napközi Otthonos Óvoda felkészült az épületkorszerűsítésre
Csorna óvodásai gördülékeny, zavartalan nyári időszakon vannak túl, mely a gyerekek életkori sajátosságaiknak, igényeinek megfelelő szabadidős programokkal telt el.
-
Látványos felújítások a Kapuvár Térségi Általános Iskola valamennyi telephelyén
A Kapuvár Térségi Általános Iskolában 700 tanuló kezdte meg a 2025/2026-os tanévet. Idén ősszel is három első osztályt indítottak: egyet Gartán, kettőt pedig a Széchenyiben, és vidéken is szép számmal vannak elsős tanulók.
-
Átadták a csornai Széchenyi iskola felújított ebédlőjét
A padozattól a mennyezetig minden megújult a csornai Széchenyi István Általános Iskola ebédlőjében, mely évtizedek óta a gyermekétkeztetés egyik legfontosabb bástyája a városban.
-
Fábiánné Domán Hermina quilling és papírplasztika kiállítása Csornán
Mindenkinek megvan a saját stílusa és mintavilága: Fábiánné Domán Hermina az absztrakt geometriát választotta, melyből olyan egyedül-álló alkotások születtek, mint a háromdimenziós papírcsíkok.