A kilenc ország részvételével megrendezett, két tanév alatt zajló projekt törökországi helyszínére a magyar tanárokkal és diákokkal egy időben érkezett az észt delegáció is, s valamennyien megtartották prezentációval kiegészített előadásukat. A csornai pedagógusok értékes tapasztalatokat szereztek az óvodás és iskolás korú siket gyermekek oktatásával foglalkozó, valamint társadalmi beilleszkedését segítő intézményben.
A szakmai konzultációk mellett igazi turisztikai paradicsomban látták vendégül a csornaiakat. 
A program részeként kétnapos kis-ázsiai rendezvényre látogatott az Arany iskola küldöttsége. A világörökség részeként jegyzett Cappadocia és Ankara a kis településről érkezett látogatóknak csodálatos élményt nyújtott. A török fővárosban az ország oktatásáért felelős politikus köszöntötte a rábaközi küldöttséget, de a gyerekek is alaposan felkészültek a fogadásukra.
Gönye Martin arról beszélt, hogy a török látogatás során tanáraik fordították angolra mondanivalójukat, s úgy kommunikáltak a külföldi diákokkal. A hallássérülteket oktató iskolában a jelbeszédből megtanultak néhány kifejezést. A fiút lenyűgözte a sok szép látvány, különösen Cappadocia földalatti városa, és az ott található alagútrendszer. – Aki még nem látta

Törökországot, az nem tudja, miről maradt le – lelkendezett a tanuló, aki ha tehetné, bármikor visszautazna.
Bogdán Amanda szívesen emlékezik a repülőtéren való fogadtatásukra. A tanuló mindegyik külföldi társával megtalálta a közös hangot, bár a nyelvi különbségek miatt nem volt egyszerű társalogni.
Az ismeretségek barátságokká alakultak át, ami a projektben részt vevő minden érintettnek sokat jelent.A projektzáró rendezvényt Spanyolországban tartották, amelyen a csornaiak nem vettek részt, hiszen az előző tanévben már jártak a katalán vidéken.
Lechner Aranka összességében eredményesnek nevezte a nemzetközi iskolai együttműködést, hiszen a tanároknak alkalmuk nyílt bepillantani a többi ország sérülésspecifikus területen végzett oktatási és nevelési gyakorlatába. Az Arany iskola már beadta pályázatát a következő projektre, melyen kevesebb nemzet szakembere vesz részt, ezért ezt valószínű könnyebb lesz összehangolni a különböző iskolák között, továbbá török kollégáikkal együtt szeretnének indulni a jövő februárban kiírásra kerülő Comenius-programra.
Beküldés dátuma: 2012. 07. 18.
-
Beledi természetfotós előadása a Rábaköz élővilágáról
Az iparszerű mezőgazdasági termelés nem kedvez a vadállománynak, de a legfeltűnőbb változás az énekesmadarak életmódjában figyelhető meg – mondta Molnár István.
-
Beledi természetfotós előadása a Rábaköz élővilágáról
Az iparszerű mezőgazdasági termelés nem kedvez a vadállománynak, de a legfeltűnőbb változás az énekesmadarak életmódjában figyelhető meg – mondta Molnár István.
-
Korszerű képzés a Csukásban
A Kisalföldi ASzC Csukás Zoltán Mezőgazdasági Technikum és Szakképző Iskola idén is a mezőgazdasági és erdészeti, valamint a gépészeti ágazatban kínál továbbtanulási lehetőséget a nyolcadikos diákoknak.
-
A kapuvári katolikus iskola várja a leendő első osztályosokat
A kapuvári Páli Szent Vince Iskolaközpontban már tavaly decemberben elkészült az ún. beiskolázási terv a 2025/2026-os tanévben kezdő első osztályosok számára.
-
A Kapuvár Térségi Általános Iskola várja a leendő első osztályosokat
Rohamosan közeledik egy fontos dátum a Kapuvár Térségi Általános Iskola számára: 2025. április 10-11-én lesz a leendő első osztályosok beíratása.
-
Beled szinte valamennyi településrészén felújítják a járdákat
A tavalyi közmeghallgatáson a továbbiakban is a felújításokról, fejlesztésekről, tervekről beszélt a polgármester.