Horváthné Tóth Évát örömmel tölti el, hogy a Beledi Általános Iskola 1/b osztályában taníthat. A helyieken kívül Cirákról, Rábakecölből és Vásárosfaluból érkeznek gyerekek. A pedagógus harminc éven át Cirákon tanított, ezért a mostani elsősök szüleinek nagy részét már korábról ismeri.
Tizenhat kisgyermek – nyolc kislány és nyolc kisfiú – jár a Beledi Általános Iskola 1. B osztályába. Horváthné Tóth Éva pedagógus már tavaly decemberben meglátogatta kolléganőjével a nagycsoportos óvodásokat Cirákon, Dénesfán, Rábakecölben és Beleden, hogy megismerkedjenek a gyerekekkel. Következő alkalommal játékos délelőttöt szerveztek az akkori leendő elsősöknek, akik kitölthették a számukra összeállított feladatlapokat. A kézműves foglalkozás után mondókákat tanultak a gyerekek és a közös játék közben megismerkedhettek egymással. Augusztusban iskolára hangoló foglalkozást tartottak a nagycsoportosoknak, nyár végére pedig már körvonalazódott, hogy melyik kisgyerek melyik osztályba kerül, így saját osztályfőnökükkel tölthették az ismerkedős délelőttöt.
Horváthné Tóth Éva már jelezte az óvónőknek is, hogy szerinte ügyesek az elsősök, ettől függetlenül néhányuknak több bátorításra van szüksége még az elején. Ahhoz képest, hogy csak néhány hete érkeztek az iskolába, már jól beilleszkedtek, és nincs különösebb gond a figyelmükkel sem. Eleinte nagyobb szerepe van a játéknak és a mozgásnak, de még így is jelentős az átmenet az óvoda és az iskola között. Mostantól a tanulás a fő tevékenység, de nemcsak a napi rutinja változik meg a gyerekeknek, mert az iskolaépületben mások a tárgyi feltételek is.
A fő tantárgy az olvasás és a matematika, ezért szeretnék, ha év végéig gördülékenyen olvasnának és írnának a gyerekek, valamint nem okozna gondot nekik a húszas számkörben végzett összeadás és kivonás, továbbá jó lenne, ha értenék az egyszerűbb szöveges feladatokat.
Az új Nemzeti Alaptanterv szerint csak a második osztálytól írják le a nagybetűket, viszont már az elsőben megtanulják elolvasni azokat. Szintén változás az előzőekhez képest, hogy a harmadik osztálytól foglalkoznak külön a környezetismerettel, addig pedig beépül a magyar és matematika tantárgyakba. Ezeken az órákon a pedagógus odafigyel arra, hogy a környezetismerettel kapcsolatos tudnivalókra felhívja a tanulók figyelmét.
Magabiztos gyerekek lépték át az iskola kapuját 2024 szeptemberében, hogy megkezdjék a tanulóéveket.
A Soproni Szakképzési Centrum Berg Gusztáv Szakképző Iskola keresztféléves képzést indít 2025 márciusától felnőttek számára.
Egyre több fórumon szóba kerül, hogy milyen extrém esetek alakulnak ki az iskolai közösségekben.
Gyertyaszentelő ünnepséget tartottak a II. Rákóczi Ferenc Római Katolikus Óvoda és Általános Iskolában.
Az iparszerű mezőgazdasági termelés nem kedvez a vadállománynak, de a legfeltűnőbb változás az énekesmadarak életmódjában figyelhető meg – mondta Molnár István.
A Kisalföldi ASzC Csukás Zoltán Mezőgazdasági Technikum és Szakképző Iskola idén is a mezőgazdasági és erdészeti, valamint a gépészeti ágazatban kínál továbbtanulási lehetőséget a nyolcadikos diákoknak.