Aktuális televízió, újság, rádió és internetes hirdetési ajánlatunk Megnézem
Hallgasd a Rábaköz Rádiót online a weboldalunkon!

Digitális okosjáték gyerekeknek

Az óvodáknak napjainkban egyre több elvárásnak kell megfelelniük. A modern kor kihívásainak eleget téve a kicsik ilyenkor találkoznak először a digitális eszközök tudatos használatával. A gyerekek a Dioo okosjátékkal szinte észrevétlenül elsajátítják a digitális alapkészségeket.

Az internet alapú digitális fejlesztőeszköz zárt rendszerként működik, emiatt teljesen biztonságos a gyerekeknek – véli Boros Imréné. Az óvodavezető is jelen volt a „Dioo” program kapuvári bemutatóján, melynek résztvevői érdekes, elgondolkodtató újdonságokkal találkoztak.

Az érintőképernyős felületet könnyedén használhatják az óvodáskorban lévő kicsik. A feladatokat a gyermekek életkorához, fejlettségi szintjéhez igazították, a folyamat végén pedig az óvónők és a szülők visszajelzést kapnak. A száz lépcsőfokon keresztül elvégezhető tizenhat feladat nyolcféle képesség fejlesztésére alkalmas. A „Dioo” nem csupán memóriajáték, mert a rész-egész viszonyának felismerésére, a finommotorikus képességek fejlesztésére is alkalmas eszköz, mely logikai és egyéb feladványok megoldására szintén használható. Az óvodavezető szerint a program nem egyen feladatokat tartalmaz, hanem a gyermek képességeitől teszi függővé a gyakorlási lehetőséget. Aki viszont gyorsabban halad a feladatok megoldásában, fokozatosan nehezülő, egyre bonyolultabb feladványokkal találja szembe magát.

Az óvoda elsődleges feladata a gyerekek testi épségének megőrzése mellett, hogy biztosítsa a játszva tanulást. Ez történhet a hagyományos, illetve a korszerűbb digitális eszközökkel. A manuális képességek fejlesztéséhez tényleges tapasztalatszerzésre, személyes cselekvésre van szükség, ami nem pótolható semmivel, de tudomásul kell venni, hogy változik a világ. A kicsik szinte beleszületnek a digitális világba, melynek ismerjük a veszélyeit, de ha megfelelően szabályozottá, védetté tesszük, nem árthat senkinek, ezért érdemes élni a „Dioo” nyújtotta lehetőséggel – érvelt Boros Imréné, majd tovább folytatta: A programfejlesztő napi 15 percben korlátozta az eszköz használati idejét, ami épp elegendő ebben az életkorban.

Az eszközt eddig több kelet-magyarországi óvodában vezették be. Nyugat-Magyarországon a Kapuvári Király-tó Óvoda és Bölcsőde lakótelepi óvodájába jutott el idén a játékos berendezés. Kapuvárt a múltban a gyepűrendszer átjárójának tekintették, a 21. században pedig ismét a „Nyugat kapuja” lehet azáltal, hogy elsőként vezeti be az óvodákban az információs tudás oktatástechnológiai alapjait. Komoly előkészületek után, első körben két játék beszerzését tervezik Kapuváron. A magyar innovatív fejlesztés olyan 22"-os érintőképernyős, csoportszobákban elhelyezhető eszköz, melyhez a gyerekek egyéni hozzáférést kapnak. A nevelőtestületnek ki kell alakítania a „Dioo” használatának rendjét és szabályait, hogy valóban elérje a célját, vagyis a gyerekek javát szolgálja. A kapuvári óvodában nyitottak az újdonságokra, hiszen a gyerekek nagyon fogékonyak a digitális eszközök használatára.

Beküldés dátuma: 2017. 02. 14.

Kapcsolódó hírek

További hírek