Aktuális televízió, újság, rádió és internetes hirdetési ajánlatunk Megnézem
Hallgasd a Rábaköz Rádiót online a weboldalunkon!
Hirdetés

Egy vállalkozónak mindig előre kell látni

Kiss Roland szinte belenőtt az 1986-ban indult vállalkozás teendőibe, amikor még csak egy Zsuk kishaszonjármű jelentette a gépparkot, és a hétvégi javítással hozták formába saját autóikat. A fiú az érettségivel együtt megszerezte az autószerelő szakmát, amikortól komolyabban is bekapcsolódott édesapja vállalkozásába, melyből idővel személy- és teherszállítással foglalkozó cég jött lére. Előbbi ágazat jóval sokrétűbb, hiszen ők üzemeltették a kapuvári helyi járatos buszokat, ezenkívül különjáratokat indítanak az iskolai kirándulásokra, valamint munkásokat szállítanak a megjelölt célpontra. Roland hat éven át mint nemzetközi  gépkocsivezető segítette a cég felvirágoztatását, János nevű testvére viszont faipari mérnökként keresi a kenyerét. A buszos megrendeléseket követően Kissék elérkezettnek látták az időt, és megalapították a kft.-t. A volt sofőr jól emlékszik a ma már csak néhány napot igénybe vevő, de akkor hosszas sorban állással járó külföldi utakra, melyek közül az Atlanti-óceán,  Portugália és a francia riviéra maradt meg benne leginkább. Szép, de egyben veszélyes a bolgár - szerb határ közötti rész, mely nagy szakadékba torkoll, ahol keskeny út vezet a több tíz méter mélység mellett. A családot azért lelkileg megterhelte, hogy néha késő éjszaka indult a fuvarba, vagy amikor szerettei már pihentek, ő még a határon vesztegelt a járművel. A fiatalabb Kiss lassanként a szervezési és gazdasági feladatokba is beleásta magát, ma pedig a Kiss Transz 2000 Kft.ügyvezetője. Felesége hatáskörébe tartoznak az adminisztrációs és pénzügyi teendők - derült ki a beszélgetésből.
Kiss Rolandnak - az előzmények ismeretében - kellő összehasonlítási alapja van, ezért neki elhihetjük, hogy lesújtóak hazai útviszonyaink, de ha valakinek ez vigasz, Bulgáriában még nálunk is rosszabb a helyzet. A kapuvári kft. ma már olyan európai színvonalú, 8 - 50 fő szállítására alkalmas, sokoldalúan felszerelt autóbuszokkal rendelkezik, melyekkel a kontinens szinte minden országában megfordultak.
Kiss Roland pillanatnyilag nem tudná megmondani, hogy a személy- vagy teherszállítás-e a nehezebb, mert mindegyikkel kapcsolatban lehetnek problémák, amelyeket az adott helyzetben kell megoldani. Mint a legtöbb foglalkozás megszállottja, úgy van vele ő is, hogy el sem tudná képzelni magát más szituációban.
Kiss János a ‘80-as években azért indította el a vállalkozását, hogy kiegészítse a családi kasszát, s mivel az alapító gyermekkora óta vonzódik az autókhoz és a technikához, magától értetődő volt a választása. Kissék a következő dilemma előtt álltak:  megtakarított pénzüket Carborobot kazánra vagy teherautóra költik. A kupaktanács utóbbi mellett döntött, és milyen jól tették, mert beindult a vállalkozás. Rövid időn belül három Zsuk platós tehergépkocsi használódott el a belföldi fuvarokon, s Kiss úr kellő tapasztalat birtokában belevágott a nemzetközi szállítmányozásba. Ehhez viszont legalább 7,5 tonnás járműre volt szüksége, ezért beszerezte az első Aviát, mellyel bekapcsolódott a világ vérkeringésébe. A második autóra a cég alkalmazottja, a harmadikra pedig a Kiss Roland ült fel. Kiss János magáncége még ma is működőképes, melyben a kicsiktől az egészen nagy, 40 tonnás szerelvényekig minden megtalálható.
A vállalkozónak mindig több lábon kell állnia - hangzott a riportalany jelmondata. A gondolatot tett követte: ‘98 őszén elkezdődött a személyszállítás, melybe belefért a kapuvári helyijárat üzemeltetése is. Kiss János ebben az időszakban  rengeteg élményt szerzett és megismerte az európai országok közlekedési kultúráját. Rómának például három sofőrrel vágnak neki, hogy a vezetőtársaknak is legyen ideje feltöltődni, de ezenkívül vannak olyan célállomások, ahova rutin nélkül nem ajánlott elindulni. Az útvonaltervezők és a GPS-ek jó szolgálatot tehetnek a sofőrnek, de csupán ezekre hagyatkozni elég veszélyes. A gyakorlatot semmi sem helyettesítheti, és  a jó pilótának szinte fejben van egész Európa térképe. A gépkocsivezető szerint  csak a pénzkereset reményében nem érdemes ezt a szakmát választani, mert elsősorban szeretni kell. Hogy pontosan mit? A vezetést, az embereket, a változatos helyszíneket, a mindig újabb kihívásokat. Beszélgetőpartnerünk több cikluson át képviselte a helyiek érdekeit  a kapuvári testületben, s mint mondta, külsős bizottsági tagként a mai napig megőrizte közéleti szerepét. A vállalkozó kora alapján a nyugdíj előtt áll, de nem tervezi a visszavonulást, hiszen tele van tervekkel. - Akkor leszek nagyon boldog, ha unokáim azt mesélik, hogy a nagypapám alapította ezt a céget - fogalmazott Kiss János.
Beküldés dátuma: 2011. 02. 09.

Kapcsolódó hírek

  • Idősek napi ünnepség Csornán

    A fiatalabb nemzedékek feladata, hogy az időseknek olyan életkörülményeket biztosítsanak, melyek lehetővé teszik számukra az öregkorhoz méltó derűs életet, és nem csupán az idősek napján, hanem az év minden napján, mert megérdemlik azt a törődést, ami jár nekik.

További hírek