A tavaly év vége fele átadott Farád és Jobaháza közti kerékpárút nemcsak az említett két községet köti össze egymással, hiszen a biciklisek innentől kezdve sokkal könnyebben eljutnak a Rábaköz többi településére is.
Sokan egyetérthettek Szalai Zoltán szavaival, hiszen a kerékpárosok számtalanszor megtapasztalhatták, hogy milyen nehezen jutottak el Farádról Csornára. A bonyodalmakat nem a szomszédos települések közti kilométerben mérhető távolság okozta, hanem a 85-ös főúton áthaladó hatalmas forgalom. A Csornát és Farádot összekötő kerékpárút évekkel ezelőtt megépült, ezért valószínűsíthető, hogy általa csökkent a közúti közlekedési balesetek száma a térségben.
Farád polgármestere a szakemberek munkáját dicsérve beszélt a tavaly év végén átadott újabb kerékpárútról, mely Farádot és Jobaházát köti össze. Gondolatmenetét így folytatta: a családok sokkal könnyebben rászánhatják magukat a biciklis kirándulásokra, mert Bogyoszló, Sopronnémeti, Szil, Rábatamási és a többi falu irányába folytathatják útjukat. Az ünnepek alkalmával egyre többen felkerekednek szabadidejükben, így legalább gyermekeiket is nyugodtan magukkal vihetik a szülők.
Varga Zoltán szerint Jobaháza lakossága szép ajándékot kapott tavaly karácsony előtt: átadták a csornai elkerülő 2. szakaszát, valamint a Farád–Jobaháza közti kerékpárutat. Utóbbi település polgármestere szintén a biztonságos közlekedést hangsúlyozta, ami nagyon fontos a községről eljáró dolgozóknak, illetve a Jobaházára utazóknak egyaránt. – Akár a vasúti vagy távolsági autóbuszos közlekedést is el lehet érni kerékpárral, aminek számomra sport értéke is van, hiszen a biciklizés az egészséges életmódhoz tartozik. Jobaháza polgármestere megköszönte a fejlesztésben résztvevők közreműködését.
Gyopáros Alpár leszögezte: Nincs megállás, a kormány az M85-ös gyorsforgalmival Sopron irányában egészen az osztrák határig folytatja az útépítést. A legnehezebb napokon Csornán 30 ezer jármű haladt át naponta, melynek egyharmada kamion volt – emlékeztetett a 2015-öt megelőző esztendőkre a térség országgyűlési képviselője. Már a csornai elkerülő első ütemének átadása után a nagyobb járművek kétharmada a városon kívül haladt tovább, míg a személyforgalom kb. a felére csökkent. A Sopron fele közlekedők továbbra is Csornán, illetve Farádon áthaladva jutottak el úti céljukhoz. Gyopáros Alpár abban bízik, hogy a csornai elkerülő 2. szakaszának forgalomba helyezését követően a maradék kamionforgalom is elkerüli a várost, továbbá a kisebb járművek sem biztos, hogy terhelik a település útjait. Régóta mondjuk, hogy kerékpárutak kellenek a Rábaközben, és nemcsak a külső turizmus érdekében, hanem az itt élők biztonságosabb mozgása miatt – jegyezte meg. Gyopáros Alpár ünnepi beszédét követően az érintett települések polgármestereinek átadta a dr. Áder János köztársasági elnök kézjegyével ellátott emléklapot.
A szakképző iskola tanulóira három éven át figyeltek a tanárok, próbálták őket nevelni szüleikkel együtt.
Április 30-án, szerdán állították fel a város májusfáját a Kapuvári Lóbarátok Köre, valamint a Kapuvár - Gartai Önkéntes Tűzoltó Egyesület közreműködésével.
Immáron 3. alkalommal került megrendezésre a Tuning- és veteránautó találkozó. Major András, Csorna város alpolgármestere nyitotta meg a rendezvényt, aki megköszönte Kiss Levente és Kiss Zoltán szervezők, valamint segítőik munkáját.
A Timaffy László Alapfokú Néptánciskola és a Pántlika Néptáncegyüttes minden évben táncos színpadi műsorral, zenekari koncerttel vagy kiállítással ünnepli meg a Tánc Világnapját.
Mi lenne, ha reggel nem autóba ülnél, hanem helyette gyalog indulnál el az iskolába, vagy akár kerékpárral, esetleg rollerrel érkeznél? Majdnem mindegy, csak mozogj minél többet! Ha gyűjtöd a „zöld” pontokat, nemcsak magaddal teszel jót, mert egészségesebb leszel, de az iskoládnak is segítesz, mert hasznos nyereménytárgyakhoz juttathatod a közösségedet.