Gecsei Edit, a „Három vármegye kincsei” című csornai vetélkedő szervezőbizottságának elnöke arra kérte a gyerekeket, hogy ismerjék fel a környezetükben lévő azon értékeket, amelyekről korábban már olvastak, és találkoztak velük egy-egy élethelyzetben.
A Győr-Moson-Sopron Megyei Önkormányzat „Hungarikumok és Megyerikumok” címmel pályázatot hirdetett az általános és középiskolás korosztály számára. A kezdeményezést a Földművelésügyi Minisztérium és a Győr-Moson-Sopron Megyei Értéktár Bizottság támogatásával rendeztek meg. Megyénkben egyszerre négy helyen, Mosonmagyaróváron, Győrben, Sopronban és Csornán rendezték meg a versenyt.
A „Három vármegye kincsei” alcímmel, a csornai Széchenyi iskolában megrendezett csapatversenyre a térségből kilenc általános iskola jelezte részvételi szándékát, de a belediek betegség miatt nem tudtak megjelenni. A középiskolások egyórás online tesztet oldottak meg, melynek eredményét „pdf” formátumban küldték meg a szervezőknek.
Váradi József igazgató bízva a jó helyezésekben, sikeres versenyzést kívánt a csapatoknak, majd bemutatta a zsűri többi tagját: Némethné Fülöp Teréziát, a Győri Pedagógiai Oktatási Központ főosztályvezetőjét; Kalmár Mártát, a mihályi általános iskola pedagógusát; Szalay Balázst, a Hunyadi János Középiskola tanárát, valamint Antal Krisztiánt, a csornai önkormányzat Ifjúsági, Sport és Kulturális Bizottságának elnökét.
Napjainkig 84 „megyerikumot” jegyeztek fel a Megyei Értéktárba, az országosan fellelhető értékeket pedig „hungarikum”-nak hívjuk. Az általános iskolák 4 - 4 fős csapatokat delegáltak a közel kétórás versenyre, mely kreativitást, innovatív szemléletmódot és sok fantáziát kívánt a résztvevőktől – tudtuk meg Gecsei Edittől, a Széchenyi iskola mester fokozatú tanárától. A gyerekeknek elsőként „megyerikum” logót kellett tervezniük.
– Érdekes volt, hogy milyen nézőpont, szerint rangsorolták a diákok az értékeket, majd vizuális formába öntötték elképzeléseiket. Az ún. dekódoló tárcsán minden betűhöz más-más jel tartozott, melynek megfejtése szintén ötletgazdag gondolkodást feltételezett. A kirakós játékból „hungarikum”-ok képét kellett a gyerekeknek összeilleszteni, a szójátékkal pedig szűkebb térségünk, a Rábaköz kulturális örökségét elevenítették fel – mondta a széchenyis pedagógus.
Harmadik helyezést ért el a bősárkányi általános iskola „Gyékényfonók” csapata, melynek felkészítő tanára Nagy Jolán volt. A csornai Széchenyi „Pávatoll” csapata Bognár Amália pedagógus segítségével készült fel a versenyre, melyen a második helyezést érték el. A megmérettetésen a mihályi általános iskola „Bohócfalviak” csapata jutott a képzeletbeli dobogó legtetejére. A diákokat Kiss Elődné készítette fel a versenyre.
A verseny folytatása február 9-én várható Győrben, ahova a legjobb csapat jut tovább, a tavaszi országos megmérettetésen pedig szintén a legeredményesebb iskolák diákjai vehetnek részt.
– Legyetek becsületesek, tanuljatok és mindig segítsetek társaitoknak, mindenkinek, akinek szüksége van rá – mondta a csornai széchenyiseknek Széchenyi Sándor.
Nem tudni kell, hanem érezni, hogy mi a valódi művészet – fogalmazott Biky Ottó a Kerényi György Alapfokú Művészeti Iskola képzőművész növendékinek műveiből összeállított tavaly év végi tárlatmegnyitón.
A kapuvári Berg iskola pék-cukrász, kereskedelmi értékesítő és festő-mázoló-tapétázó szakra járó diákjai vettek részt a legutóbbi görögországi tanulmányúton.
A Rábaközi Médiacentrum Múzeumi percek című sorozatában legutóbb egy különleges tárgyat mutatott be a nézőknek a Csornai Múzeum munkatársa.
Különleges lehetőséget kaptak a kapuvári Páli Szent Vince Katolikus Iskolaközpont diákjai: olyan amerikai pedagógus is részt vesz az angol nyelvi képzésükben, aki egy-egy órát tart a fiataloknak.
A kapuvári katolikus iskola elsősei is túl vannak az előkészítő időszakon, az őszi szünet óta pedig matematikából és magyarból is veszik sorra az előírt tananyagot.