Gecsei Edit, a „Három vármegye kincsei” című csornai vetélkedő szervezőbizottságának elnöke arra kérte a gyerekeket, hogy ismerjék fel a környezetükben lévő azon értékeket, amelyekről korábban már olvastak, és találkoztak velük egy-egy élethelyzetben.
A Győr-Moson-Sopron Megyei Önkormányzat „Hungarikumok és Megyerikumok” címmel pályázatot hirdetett az általános és középiskolás korosztály számára. A kezdeményezést a Földművelésügyi Minisztérium és a Győr-Moson-Sopron Megyei Értéktár Bizottság támogatásával rendeztek meg. Megyénkben egyszerre négy helyen, Mosonmagyaróváron, Győrben, Sopronban és Csornán rendezték meg a versenyt.
A „Három vármegye kincsei” alcímmel, a csornai Széchenyi iskolában megrendezett csapatversenyre a térségből kilenc általános iskola jelezte részvételi szándékát, de a belediek betegség miatt nem tudtak megjelenni. A középiskolások egyórás online tesztet oldottak meg, melynek eredményét „pdf” formátumban küldték meg a szervezőknek.
Váradi József igazgató bízva a jó helyezésekben, sikeres versenyzést kívánt a csapatoknak, majd bemutatta a zsűri többi tagját: Némethné Fülöp Teréziát, a Győri Pedagógiai Oktatási Központ főosztályvezetőjét; Kalmár Mártát, a mihályi általános iskola pedagógusát; Szalay Balázst, a Hunyadi János Középiskola tanárát, valamint Antal Krisztiánt, a csornai önkormányzat Ifjúsági, Sport és Kulturális Bizottságának elnökét.
Napjainkig 84 „megyerikumot” jegyeztek fel a Megyei Értéktárba, az országosan fellelhető értékeket pedig „hungarikum”-nak hívjuk. Az általános iskolák 4 - 4 fős csapatokat delegáltak a közel kétórás versenyre, mely kreativitást, innovatív szemléletmódot és sok fantáziát kívánt a résztvevőktől – tudtuk meg Gecsei Edittől, a Széchenyi iskola mester fokozatú tanárától. A gyerekeknek elsőként „megyerikum” logót kellett tervezniük.
– Érdekes volt, hogy milyen nézőpont, szerint rangsorolták a diákok az értékeket, majd vizuális formába öntötték elképzeléseiket. Az ún. dekódoló tárcsán minden betűhöz más-más jel tartozott, melynek megfejtése szintén ötletgazdag gondolkodást feltételezett. A kirakós játékból „hungarikum”-ok képét kellett a gyerekeknek összeilleszteni, a szójátékkal pedig szűkebb térségünk, a Rábaköz kulturális örökségét elevenítették fel – mondta a széchenyis pedagógus.
Harmadik helyezést ért el a bősárkányi általános iskola „Gyékényfonók” csapata, melynek felkészítő tanára Nagy Jolán volt. A csornai Széchenyi „Pávatoll” csapata Bognár Amália pedagógus segítségével készült fel a versenyre, melyen a második helyezést érték el. A megmérettetésen a mihályi általános iskola „Bohócfalviak” csapata jutott a képzeletbeli dobogó legtetejére. A diákokat Kiss Elődné készítette fel a versenyre.
A verseny folytatása február 9-én várható Győrben, ahova a legjobb csapat jut tovább, a tavaszi országos megmérettetésen pedig szintén a legeredményesebb iskolák diákjai vehetnek részt.
Mi lenne, ha reggel nem autóba ülnél, hanem helyette gyalog indulnál el az iskolába, vagy akár kerékpárral, esetleg rollerrel érkeznél? Majdnem mindegy, csak mozogj minél többet! Ha gyűjtöd a „zöld” pontokat, nemcsak magaddal teszel jót, mert egészségesebb leszel, de az iskoládnak is segítesz, mert hasznos nyereménytárgyakhoz juttathatod a közösségedet.
A szakképző iskola tanulóira három éven át figyeltek a tanárok, próbálták őket nevelni szüleikkel együtt.
Április 30-án, szerdán állították fel a város májusfáját a Kapuvári Lóbarátok Köre, valamint a Kapuvár - Gartai Önkéntes Tűzoltó Egyesület közreműködésével.
Immáron 3. alkalommal került megrendezésre a Tuning- és veteránautó találkozó. Major András, Csorna város alpolgármestere nyitotta meg a rendezvényt, aki megköszönte Kiss Levente és Kiss Zoltán szervezők, valamint segítőik munkáját.
A Timaffy László Alapfokú Néptánciskola és a Pántlika Néptáncegyüttes minden évben táncos színpadi műsorral, zenekari koncerttel vagy kiállítással ünnepli meg a Tánc Világnapját.
Mi lenne, ha reggel nem autóba ülnél, hanem helyette gyalog indulnál el az iskolába, vagy akár kerékpárral, esetleg rollerrel érkeznél? Majdnem mindegy, csak mozogj minél többet! Ha gyűjtöd a „zöld” pontokat, nemcsak magaddal teszel jót, mert egészségesebb leszel, de az iskoládnak is segítesz, mert hasznos nyereménytárgyakhoz juttathatod a közösségedet.