Az alsós tantermek komolyabb rendbetételére – az óvoda átalakítása miatt – idén nem került sor Beleden, de a felsőben három helyiséget is felújítottak, s még a bútorokat is kicserélték. Mint ahogy a Rábaközi Televízió korábbi tudósításaiból is kiderült, a legnagyobb volumenű munka az óvodát érintette. A konyha nagytakarításával párhuzamosan elhelyezték a tetőzetre a napkollektorokat. Szinte minden esztendőben változik az iskola személyi állománya – mondta
Borosné Tóth Zsuzsanna –, hiszen pótolni kell a gyesen lévő kollégákat, a most felvett magyar-történelem szakos tanárnőt pedig osztályfőnöki teendőkkel is megbízták. A korábbi években megkedvelt, tanórán kívüli tevékenységeket tovább folytatják, melyek jelentős részét uniós forrásból lehet finanszírozni. Az igazgató hozzátette: újdonságnak szánják az asztalitenisz szakkört, de nem tettek le a néptáncfoglalkozások elindításáról sem.
A nevelőjüket Tündi néninek szólító beledi 1/b osztályosoknak az a különlegessége, hogy énekkel indítják a napot.
Csóka Tiborné a nagyobb gyerekeket a napköziben felügyelte, de eddigi pályafutása során
inkább az alsósokkal foglalkozott, és közülük is az első-második évfolyammal. Az elmúlt esztendők során nemcsak a körülmények, de a diákok is sokat változtak: nyitottabbak, bátrabbak, ezért gyakrabban kell őket fegyelmezni. A tanító szerint észre lehet venni a nebulókon, hogy a szülőknek kevesebb ideje jut gyermekeikre, de a másik véglet is előfordul,
amikor szinte előre tanulják a tananyagot. Az órarendet úgy próbálták összeállítani, hogy kiegyenlített legyen, vagyis minden napra jusson a nehezebb anyagrészből és a kevesebb felkészülést igénylő tantárgyból is. A pedagógus azt tanácsolja a kezdő anyukáknak és apukáknak, hogy minél gyakrabban meséltessék iskolai élményeiről gyermeküket, valamint lapozzák fel rendszeresen a füzeteket és a tankönyveket. Még a napközis gyermekektől is meg kell kérdezni, hogy mit tanultak aznap délelőtt. Csóka Tiborné érdeklődésünkre úgy reagált, hogy az olvasást és a számolást szinte bárhol és bármikor lehet gyakorolni. A kicsik szépírását már nem osztályozzák, mert csak harmadikas kor körül fejlődik ki a kéz finommozgása. – Elkeseredni nem kell, de ha bármi probléma van, akkor jöjjenek bátran a szülők, mert nagyon szívesen vesszük és segítünk mindenkinek – tette hozzá a tizenöt fős 1/b tanító nénije, akinek Gyóróról, Dénesfáról és Cirákról is érkeznek diákjai.
A vicai
Németh Lili összefoglalta eddigi iskolai élményeit: a reggeli indulás nem okoz neki gondot, az órákon pedig színeztek és rajzoltak a füzetbe. A több dolgot is elmesélő Kő Dalma Gyóróról jár át Beledre. A kislány említést tett az ének- és a tornaórákról, valamint a számokkal való gyakorlásról, szabadidejében pedig kedveli a számítógépes játékokat. Ésik Hanna Cirákon él családjával. A beledi iskola elsősét a következő események ragadták meg leginkább: a mozgás és a dalolás, a mesemondás, valamint a vonalrajzolgatás.
Szabóné Borsodi Anna tizenhat éven át volt napközis nevelő, ezután az első két osztályban tanított. A 2011/2012-es tanévben újból a legkisebbeket bízták rá: a beledi iskola 1/a osztályába nyolc kislány és hét fiú jár. Tanítójuk szerint könnyen összeszokott a kis társaság, és szívesen részt vesznek a közös munkában. A pedagógus amennyire tudja, megkönnyíti az óvodából az iskolába történő átmenetet a kicsiknek, és szeretné őket megóvni a kapkodó, rohanó tanulástól. Ha észreveszi, hogy a folyamatos figyeléstől lankadnak a gyerekek, könnyed tornát vagy körjátékot illeszt az órák menetébe, illetve a végére. Szabóné Borsodi Anna nem sietteti a nebulókat az olvasással és a számolással, mert úgy gondolja, inkább érjenek meg a feladatra, ezért az elején jó, ha játékos formában tanulnak. A szülőknek is azt javasolja, hogy ne görcsösen gondoljanak gyermekük iskolakezdésére, mert elegendő idejük lesz a gyakorlásra; mindenki szépen haladjon a saját üteme szerint.