A rábaköziek régi vágya valósult meg az M85-ös Győr és Kóny közötti szakaszának átadásával, amit ráadásul az év második felében újabb átadóünnepség követ a Csornáig tartó gyorsforgalmi, illetve a csornai elkerülő befejezésével.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából, a NIF Zrt. beruházásában épül meg az M85 Győr-Enese és Enese-Csorna közötti szakasza. A 6,8 km hosszú Győr-Enese gyorsforgalmi útszakaszon három felüljáró és egy aluljáró létesült. A beruházás során a meglévő M1 autópálya - 85. sz. főút forgalmi csomópont körforgalmi csomóponttá épült át. Innen indul ki az új M85 autóút, amely a 85. sz. főúttal párhuzamosan halad nyugati irányba. A beruházás 85 százalék uniós és 15 százalék hazai fejlesztési forrás felhasználásával valósul meg.
– Nagy nap ez a mai, hisz a rendszerváltás óta ez a legfontosabb mérföldkő a Rábaköz történetében, amit ráadásul további három fog követni: 2015 szeptemberében a csornai elkerülő, 2016-ban az M86-os Csorna–Szeleste közti szakasz, 2018-ig pedig a Csorna–Sopron gyorsforgalmi szakasz átadása – fogalmazott Gyopáros Alpár.
A nagyobbik kormányzópárt egyik legfontosabb választási ígérete valósult meg a beruházással. A közlekedési nehézségek is közrejátszottak abban, hogy a rábaközi fiatalok jelentős része elhagyta szülőfaluját, hogy a nagyobb városoknak keresse boldogulását. Az országgyűlési képviselő megjegyezte: Reméli, a 2x2 sávos gyorsforgalmi átadásával megváltozik ez a trend, hiszen mindössze tíz perc alatt meg lehet tenni a Kóny és Győr közötti távolságot.
– Épp ezért mondom, hogy nagy nap ez a mai, mert a gyorsforgalmi út egyfajta köldökzsinórként fogja éltetni a Rábaközt. Természetesen bízunk a gyorsforgalmi utak iparvonzó hatásában is – tette hozzá az országgyűlési képviselő.
Gyopáros Alpár megköszönte mindazok munkáját, akiknek csak egy kicsi köze is volt a gyorsforgalmi megépítéséhez: Orbán Viktor miniszterelnöknek köszönhető, hogy 2010-ben az M85-ös és M86-os gyorsforgalmi utak megépítése elsőként került be az Új Széchenyi-terv kiemelt, nevesített projektjei közé. Áder János köztársasági elnök – annak idején a térség országgyűlési képviselőjeként – mindent elkövetett azért, hogy bekerüljön a köztudatba: a térségnek nagy szüksége van a gyorsforgalmi utakra. Köszönet illeti a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumot és mindazon háttérintézményeket, amelyek a minisztérium munkáját segítik. A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatalnak – élén Széles Sándor kormánymegbízottal – köszönhetően az összes hatósági eljárás gyorsan és gördülékenyen lezajlott. Köszönet illeti a kivitelezőt is, amely rövid idő alatt elkészítette a gyorsforgalmi utat.
A további 4,7 km hosszú szakaszon már csak a befejező munkálatok vannak hátra. Az M85-M86 Csorna elkerülő út átadása szeptember elejére várható.
Dr. Winiczai Zoltán szerint számtalan előnye van a lakossági szűrésnek, és aki részt vesz rajta, ezeket nagyon jól ismeri, de az sem elhanyagolható tény, hogy a jelentkezők bekerülnek abba a rendszerbe, mely alapján könnyebben beazonosítható lesz egy-egy betegségük a későbbiekben.
Csóka Tibor Józsefné fiús anyukaként cseppet sem bánja, hogy többségben vannak az osztályában az erősebbik nem képviselői.
Szívélyes fogadtatásban volt része a beledi „Ezüstfenyő” Nyugdíjas Egyesület tagjainak a burgenlandi Bildein településen.
Csorna Város Önkormányzata közel 700 millió Ft vissza nem térítendő Európai Uniós és kormányzati támogatást nyert a Terület és Településfejlesztési Operatív Program keretében.
A diákokkal és a felnőtt dolgozókkal együtt idén ősszel közel ezren kezdték meg a tanulmányaikat, illetve a munkát a kapuvári Páli Szent Vince Katolikus Gimnázium, Általános Iskola és Óvodában.