Öt éve, a helyi oktatási intézmények összevonása révén jött létre a Kapuvár Térségi Általános Iskola és Pedagógiai Szakszolgálat, melyhez időközben hat vidéki település – Babót, Veszkény, Szárföld, Himod, Osli és Vitnyéd – nebulói is csatlakoztak. Az
![Horváth László igazgató, Kapuvár Térségi Általános Iskola](/admin/kepek/hirek/2012241402.jpg)
évforduló alkalmából rendezett ünnepségen nyolcszáz gyerek élőképet alkotva „írta” le a Széchenyi iskola pályáján az intézmény rövidített nevét és az eltelt évek számát. A KTI 5-ös feliratot az épület tetejéről készített fénykép őrzi meg. A jubileum napján nem volt egyszerű a több száz gyermek napirendjét és a különböző helyszínek közötti ide-oda mozgatását levezényelni, de a pedagógusok Pappné Höfler Erika
![Vida Zoltán intézményegység-vezető, Babót](/admin/kepek/hirek/2012241403.jpg)
főszervező koordinálása mellett úrrá lettek a zavaron. A színes programokban sok játék és ügyességi feladat szerepelt. A közös torna alatt a diákok úgy izegtek-mozogtak, mint egy hatalmas hangyaboly: ki ugrált, ki hangoskodott, míg más épp a karjával hadonászott, vagy épp előre-hátra hajolgatott, de a lényeg, hogy mozgásban volt.
A kapuvári önkormányzat 2007-ben gazdasági okok miatt integrálta a kapuvári Széchenyi és Pátzay iskolát, úgy, hogy mindkét egység megtarthatta hagyományait. A pedagógustársadalom nagy része kezdetben ódzkodott az átalakítástól, de azóta beigazolódott, hogy megalapozott volt a döntés, mert szakmai és pénzügyi szempontból is rendeződtek a dolgok. Horváth László, a térségi iskola vezetője elődjével együtt sokat tett azért, hogy elhárítsák a kezdeti zavarokat, az újonnan jelentkező feladatokat pedig menet közben kell megoldani.
Vida Zoltán, a babóti tagiskola intézményvezetője az öt évvel ezelőtti összevonásról elmondta: nekik a túlélést jelentette, mert helyben maradhattak az alsósok, a nagyobbaknak pedig megadatott, hogy azonos intézményen belül folytathassák tanulmányaikat. A nagy oktatási egység működtetéséhez a tanárok közötti megbeszélések elengedhetetlenek, és lehetőség szerint összevont programokat is szerveznek, úgy, mint például a jubileumit. Az egységesítés mellett minden tagiskola megtartotta egyediségét, mely nemcsak a pedagógusoknak, hanem a szülőknek és a gyermekeknek is megnyugtató.