Kőszegi-Németh József szerint a március közepén kezdődött pandémiás időszak legfontosabb tanulsága, hogy bármit hozzon a jövő, a mai gyerekeknek még a jég hátán is meg kell élniük. A koronavírus-járvány a váratlanul bekövetkező eseményekből adott ízelítőt a diákoknak, amire lehetetlen előre felkészülniük – mondta a beledi iskola igazgatója.
A 2020 márciusában életbelépő veszélyhelyzet egycsapásra felülírta az addig megszokott iskolai menetrendet, és egyik napról a másikra bevezették az online oktatási formát. Kezdetét vette az otthoni tanulás, amire a beledi és a környékbeli iskolások többsége könnyedén berendezkedett, és a tanárok beszámolója szerint is működött az oda-vissza kapcsolat diák és pedagógus között. Aki viszont mégsem tudta felvenni a „küzdelmet”, június elejétől bekapcsolódhatott az alsósokból és felsősökből verbuválódott negyvenfős felzárkóztató csapat munkájába. Öt diáknak volt szüksége a rendkívüli osztályozó vizsgára, és közülük mindössze hárman kénytelenek pótvizsgázni, illetve osztályt ismételni.
A pedagógusok az első perctől kezdve közreműködőek voltak, és önként ajánlották fel a segítségüket. – Ugyanakkor hangsúlyoztam a bizonyítvány osztáson is, hogy óriási köszönet jár a szülőknek is. Tudjuk, hogy a munkán és a családi teendőkön kívül, erőn felül foglalkoztak a gyermekekkel – tette hozzá.
A tanítási-tanulási folyamatból hiányzott a tanár személyes jelenléte, ezért az első néhány hétben nehezebben ment a közvetett tudás átadás. Jómaga és kollégái oktató videókat töltöttek fel a Youtube-ra, többen online órákat tartottak vagy az előre felvett videó anyagokat juttatták el a diákoknak. Az igazgató mindezek mellett felhívta a figyelmet a világjárvány okozta helyzet pozitívumaira, ugyanis sok gyerekről kiderült, hogy képes az önálló munkára.
A beledi tantestület az eset kapcsán levonta a tanulságokat: Egyértelmű bizonyságot nyert, hogy 21. századi igény a digitális technika magabiztos használata, ugyanakkor pótolhatatlan az emberi egymásra figyelés. Ahol esetleg nem volt otthon számítógép, vagy wifi elérhetőség, a többség menet közben pótolta, de az iskola is a segítségére volt a családoknak. Az összefogásnak a Dél-Rábaközben megvan az eredménye, mert a gyerekek nagyon szépen teljesítettek, sőt egyes diákok az otthoni körülmények között önmagukhoz képest is jobb eredményt értek el. Az intézmény vezetője a bizonyítványosztáson is elmondta a fiataloknak: Lehet, hogy most szerezték meg azt a plusz „aranytartalékot” amellyel a későbbiekben érvényesülni fognak.
Mivel idén nem az egész iskola részvételével tartották meg az évzárót, elgondolkodnak azon is, hogy talán jobb a diákoknak, ha saját osztályközösségük jelenlétében, bensőségesebb körülmények között értékelik az adott tanévet és adják át a jutalomkönyveket. A ballagás sem a megszokott ünnepélyes keretek közt zajlott, ezért a járványügyi szabályokhoz igazodva tervezték el a koreográfiát. Betartották a másfél méteres fizikai távolságot, de lélekben mégis közelebb kerültek egymáshoz – emelte ki a z igazgató, majd elmondta, hogy a pedagógusokat és a diákokat egyaránt igénybe vette az átmeneti időszak, ezért talán az eddigieknél is nagyobb szüksége van mindenkinek a nyári pihenőre.
– Olyan típusú ember vagyok, aki közel engedi magához a többieket, ami egyrészt kihívás, de más részről problémát is jelenthet – mondta Henczel Szabolcs.
Az Aktív Iskola Program célja, hogy minél élménydúsabb legyen a mozgás a testnevelés órákon, sőt, ez még a mozgásában korlátozott tanulókra is vonatkozzon.
Közel 400 millió forint vissza nem térítendő európai uniós támogatásban részesült Kapuvár Város Önkormányzata.
– Olyan típusú ember vagyok, aki közel engedi magához a többieket, ami egyrészt kihívás, de más részről problémát is jelenthet – mondta Henczel Szabolcs.
1980. szeptember 1-jén vette kezdetét a tanítás a kapuvári Széchenyiben. Az intézmény 1990-ben vette fel gróf Széchenyi István nevét és még abban az évben megtartották az első Széchenyi Kupát is.
Beled utcáit járva több épület, közterületi alkotás is magán viseli Tatai Lajos kezemunkájának nyomát.