A családból kiszakadt fiatalok nevelése a későbbi pályafutását is meghatározta, hiszen a tanulók megítélésében az otthoni körülményeiket is figyelembe vette. Szabó Istvánt nyitottsága és ambíciója odáig vezette, hogy megszerezte a történelem tanári diplomát. 1980-ban, mint alapító tag került az akkori kapuvári 3-as számú iskolába, ahol a szakma minden területébe belekóstolt: alsós és felsős napközis nevelő volt, gyakorlati foglalkozásokat vezetett, rajzot is tanított, és 1984-től kinevezték gazdasági igazgatóhelyettesnek. A nyugdíjba vonult pedagógus a szerteágazó tevékenységeket így kommentálta: mindig az adott feladat kívánalmainak próbált maximálisan eleget tenni. A következő jelentősebb váltás 1989-ben következett, amikor a rendszerváltás küszöbén megválasztották igazgatónak. Az akkori törvények szerint az iskola belügye volt az igazgató személyének jelölése, ezért kívülről senki sem szólhatott bele, így a tantestület javaslatára született meg a döntés. Ötéves mandátumának lejárta után újabb bizalmat kapott az iskola vezetésére, de a tízéves periódus után természetesnek vette a “vérfrissítést”. - Szerencsém volt, hisz mindig olyan kollégákkal voltam körülvéve, akikkel az iskoláért és egymásért dolgoztunk - mondta a beszélgetőpartner, s ennél a pontnál nemcsak az intézményben tanítókra gondolt, hanem valamennyi olyan munkatársára, akivel bármi módon kapcsolatba került. - A szülőket ki ne felejtsem, mert rengeteg segítséget kaptam tőlük - folytatódott a vallomás.
A volt igazgató az Európa kultúráját hosszú időre meghatározó görög szellemiség, valamint a Széchenyi-iskola aulájának felépítése között kapcsolatot vél felfedezni, hisz lépcsőzetes, félkör alakú elrendezésével az ókori színházat idézi. Ha a falak vagy a berendezések beszélni tudnának, sok érdekes és tanulságos dolog hangozna el az utolsó ballagó osztály termében, ahol interjúnk is készült. - Attól vagyunk magyarok, hogy a történelmünket nagyon jól ismerjük, és én ezt meg is követeltem a tanítványaimtól - jelentette ki a helyiséget szentéllyé felmagasztosító tanár. A következetes nevelő most már bevallja: sokszor észrevette a segédeszközt használó diákját, de nem szólt, hanem inkább a fülön csípett tanuló mellé állva akadályozta meg a tudás ilyen módon való pótlását.
2026. január 5-étől új helyettes házi- és gyermekorvos látja el a betegeket Beleden
A magyar egészségügy egyik legnagyobb problémája a betöltetlen házi, illetve gyermekorvosi praxisok pótlása.
2026. január 5-étől új helyettes házi- és gyermekorvos látja el a betegeket Beleden
A magyar egészségügy egyik legnagyobb problémája a betöltetlen házi, illetve gyermekorvosi praxisok pótlása.
Borsodiné Szabó Judit zenei pályafutásának elismerése a „Kapuvár Városáért Emlékérem”
Borsodiné Szabó Judittal folytatjuk a „Kapuvár Városáért Emlékérem” kitüntetéssel nemrég elismert testvérpár bemutatását, akiket a családi köteléken kívül a zene szeretete és annak magas szintű művelése kapcsol össze a mindennapokban.
„Kapuvár Városáért Emlékérem”-mel ismerték el Brandné Szabó Ildikó zenei munkásságát
„Kapuvár Városáért Emlékérem”-mel ismerték el a közelmúltban egy kapuvári testvérpár kimagasló szakmai munkáját.
Egész életünk egy nagy advent, hiszen folyamatosan várakozunk valakire vagy valamire
Ezen a hétvégén gyújtjuk meg az adventi koszorú második gyertyáját. Az ünnepek előtti várakozásról, az átélhető öröm perceiről Henczel Szabolcs beledi plébános beszél a Rábaközi Médiacentrum nézőinek.
Nagyon szép 2026-os év elé néz a csornai Kossuth Iskola, ahol hamarosan új tanműhely épül
2025. november 12-én ünnepélyes keretek között helyezték el a Soproni Szakképzési Centrum Kossuth Lajos Szakképző Iskolájának új tanműhelyének alapkövét.