Az előző évben az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő „ Tanulási környezet kialakítása és komplex tehetségsegítő programok megvalósítása” elnevezésű tehetséggondozó pályázatán a csornai Csukás Zoltán Mezőgazdasági Technikum sikeresen pályázott.
A sikeres pályázatnak feltétele volt, egy legalább 60 órás tanórán kívüli matematikai; élmény-, felfedezés- , alkotásközpontú, komplex tehetséggondozó program megvalósítása, amely a digitális kompetenciákat erősítse, és melynek a végén egy tárgyiasult alkotás jöjjön létre. Ezeknek a feltételeknek felelt meg az iskola a „Szenzorok a mezőgazdaságban” című pályázata.
A munkaterv középpontjában a mezőgazdaságban használt eszközökön található szenzorok programozása állt. A munkát Varga László tanár úr irányította, a szakkörökön 12 tanuló vett részt. Hetente 2 délután is különböző programozói környezetet ismerhettek meg a diákok, közben megismerték a szenzorok működésének fizikai hátterét is.
A szakkörön a diákok a Lego robotok világába kalauzoló programozás és szenzorok alkalmazásának rejtelmeibe is betekintést nyertek. A Lego robotok lehetővé tették a tanulók számára, hogy megtapasztalják a robotika és az automatizálás világát, miközben saját ötleteiket valósíthatták meg. A programozás révén a diákok képesek voltak irányítani a robotokat és feladatokat adni nekik, amelyeket a robotok ezek után önállóan végeztek el. A diákok építettek egy „okos” házat, melyet többféle szenzorral, „okos” eszközzel láttak el. Építettek egy micro:bit-tel vezérelt automatikus öntözőrendszert, amely vizsgálta a talaj nedvességtartalmát is. Az egyik tanuló micro:bit-tel vezérelt intelligens üvegházat készített. Az üvegházba a páraérzékelő, talajnedvesség és hőmérséklet érzékelőn túl automatikus öntözést és mesterséges megvilágítást épített bele. Tanulmányozta, hogy a fotoszintézis milyen fényviszonyok mellett a leggyorsabb.
A diákok kettő terepasztalt is készítettek, amelyek a robotok mozgását szemléltetik. Az asztalok a „Csukás Ring”, és a „Csorna-Ring” elnevezést kapta. Az egyik terepasztalt az iskola régi tablóképei, a másikat Csorna nevezetes épületei és helyszínei díszítik. Az asztalosmunkától kezdve a festésen át a dekorációig mindent a diákok valósítottak meg.
Varga László a diákok számára több olyan kirándulást, játékos kikapcsolódást is szervezett, amelyek lehetővé tették, hogy a tanulók az iskolán kívül is megismerjék egymást, ami elengedhetetlen a hatékony együttműködéshez.
A szakkörön résztvevő diákok olyan kompetenciákkal gazdagodhattak, amelyek felkészítik őket a jövő technológiai kihívásaira és lehetőségeire.
A szakképző iskola tanulóira három éven át figyeltek a tanárok, próbálták őket nevelni szüleikkel együtt.
A szakképző iskola tanulóira három éven át figyeltek a tanárok, próbálták őket nevelni szüleikkel együtt.
Április 30-án, szerdán állították fel a város májusfáját a Kapuvári Lóbarátok Köre, valamint a Kapuvár - Gartai Önkéntes Tűzoltó Egyesület közreműködésével.
Immáron 3. alkalommal került megrendezésre a Tuning- és veteránautó találkozó. Major András, Csorna város alpolgármestere nyitotta meg a rendezvényt, aki megköszönte Kiss Levente és Kiss Zoltán szervezők, valamint segítőik munkáját.
A Timaffy László Alapfokú Néptánciskola és a Pántlika Néptáncegyüttes minden évben táncos színpadi műsorral, zenekari koncerttel vagy kiállítással ünnepli meg a Tánc Világnapját.
Mi lenne, ha reggel nem autóba ülnél, hanem helyette gyalog indulnál el az iskolába, vagy akár kerékpárral, esetleg rollerrel érkeznél? Majdnem mindegy, csak mozogj minél többet! Ha gyűjtöd a „zöld” pontokat, nemcsak magaddal teszel jót, mert egészségesebb leszel, de az iskoládnak is segítesz, mert hasznos nyereménytárgyakhoz juttathatod a közösségedet.