A mihályi általános iskola pedagógusai nap mint nap arra törekednek, hogy a náluk tanuló diákok felkészülten lépjenek tovább a következő oktatási intézménybe, hogy döntéseikkel, cselekedeteikkel jobbá tegyék a világot. E célkitűzés része a tudatos fogyasztói magatartás kialakítása a gyermekekben.
– Immár három éve, hogy – tantestületünk pozitív hozzáállásának köszönhetően – elnyertük az „Ökoiskola” címet, melynek programjai közt megtalálhatóak voltak a „Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola” cím elnyeréséhez szükséges vállalások. Elhatároztuk, hogy e cím elnyeréséhez is elkészítjük pályázatunkat – mondta Srágli Dezsőné. Az intézményvezető hozzátette: – Elsősorban a magyar irodalom, történelem, földrajz, környezetismeret, matematika, biológia tantárgyakból igyekszünk felkészíteni tanulóinkat a szükségleteinket kielégítő fogyasztói magatartásra. A mihályi általános iskolában a tanulók életkori sajátosságinak megfelelően beszélgetéseket folytatnak a vásárlásról, a reklámok hatásairól, a termékek csomagolásáról, a fogyasztás és egészség kapcsolatáról, a takarékosságról és a hulladékok keletkezéséről. A diákokat arra kérik, hogy a későbbiekben se vásároljanak meggondolatlanul, ezenkívül felhívják a figyelmüket a hirdetések fogyasztást ösztönző, befolyásoló hatásaira. Az alsósokkal játékos formában gyakorolják az ehhez hasonló helyzeteket. A Gazdálkodj okosan! társasjáték mintegy előrevetíti a pénzzel való bánásmódot, tanórákon pedig gyakorolják a biztonságos internetezést, a rengeteg információ rendszerezését. A biológia, földrajz és környezetismereti órákon előtérbe kerülnek az „ökoiskola” cím kritériumai, ezenkívül rengeteg alkalommal foglalkoznak a természeti környezet megóvásával.
Keszthelyi Nikoletta arról beszélt, hogy a tudatos fogyasztói magatartásra ösztönző pályázat 2016 óta elérhető az általános és középiskolák számára, amit azzal a céllal hozták létre, hogy a cím odaítélésével is elismerjék az intézmények munkáját. A köznevelésben nem szerepel kötelező tantárgyként a fogyasztóvédelem, de fontos, hogy a gyerekekben kialakuljon az a fajta tudatos szemlélet, mely felnőtt korukban segíti őket a helyes döntések meghozatalában – tette hozzá a fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkár.
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium szándéka szerint 2022-ig valamennyi állam által működtetett oktatási intézményben kiépül a Wifi-hálózat és szuper gyors internetet, a jelenlegi kormányzati ciklusban pedig befejeződik a Szupergyors Internet Program második része, mely a lakosság részére teszi hozzáférhetővé a világháló biztonságos használatát – fogalmazott Kara Ákos infokommunikációért és fogyasztóvédelemért felelős államtitkár.
Hazánkban eddig több mint ötven iskola kapta meg a „Fogyasztói tudatosságra nevelő iskola” címet. Csitei Gábor büszkén gondol arra, hogy a mihályi iskola is köztük van. A polgármester megköszönte az intézmény vezetőjének, pedagógusainak és a diákoknak, hogy célratörő munkájukkal hozzájárultak az elismerő cím megszerzéséhez.
Beküldés dátuma: 2019. 01. 23.A Soproni Szakképzési Centrum Berg Gusztáv Szakképző Iskola keresztféléves képzést indít 2025 márciusától felnőttek számára.
Egyre több fórumon szóba kerül, hogy milyen extrém esetek alakulnak ki az iskolai közösségekben.
Gyertyaszentelő ünnepséget tartottak a II. Rákóczi Ferenc Római Katolikus Óvoda és Általános Iskolában.
Az iparszerű mezőgazdasági termelés nem kedvez a vadállománynak, de a legfeltűnőbb változás az énekesmadarak életmódjában figyelhető meg – mondta Molnár István.
A Kisalföldi ASzC Csukás Zoltán Mezőgazdasági Technikum és Szakképző Iskola idén is a mezőgazdasági és erdészeti, valamint a gépészeti ágazatban kínál továbbtanulási lehetőséget a nyolcadikos diákoknak.